طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

طراحی دکوراسیون فروشگاه ورزشی

طراحی دکوراسیون یک فروشگاه ورزشی بسیار حائز اهمیت است زیرا می‌تواند تأثیر بسزایی در تجربه خرید مشتریان داشته باشد. در این نوع فضاها، عناصری همچون نورپردازی مناسب، استفاده از رنگ‌های پویا و انرژی‌بخش، و انتخاب مواد با کیفیت و متناسب با محصولات ورزشی اساسی هستند. طراحی فضا باید از چیدمان مناسب قفسه‌ها و نمایشگرها جهت بهره‌وری بهتر از فضا و ارائه مناسب‌تر محصولات استفاده کند.

همچنین، ایجاد مناطق مختلف برای دسته‌بندی محصولات، مانند بخش‌های مردانه و زنانه، و توجه به جزئیات جذابیت افزوده و به مشتریان احساس راحتی و آشنایی با فضا می‌دهد. از این رو، طراحی دکوراسیون فروشگاه ورزشی نقش مهمی در ایجاد جذابیت و جلب مشتریان برای انتخاب و خرید محصولات ورزشی با کیفیت دارد. در ادامه این مقاله از آرین پاراکس توضیحات بیشتری در مورد دکور فروشگاه لوازم ورزشی می دهیم.

طراحی داخلی فروشگاه لوازم ورزشی

طراحی داخلی فروشگاه لوازم ورزشی اساسی است تا به مشتریان احساس راحتی و ترغیب به انتخاب محصولات داشته باشند. این فروشگاه‌ها باید فضایی باز و مناسب برای نمایشگاه کالاهای گوناگون ارائه دهند. در اینجا، نورپردازی مناسب نقش اساسی در جلب توجه به محصولات دارد، همچنین استفاده از رنگ‌های متناسب با انرژی و حالت ورزشی، افزوده به اجزای دیگر طراحی، تجربه خرید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

چیدمان قفسه‌ها و دیگر نمایشگرها نیز باید به گونه‌ای باشد که مشتریان به راحتی بتوانند محصولات مختلف را مشاهده و امتحان کنند. ایجاد فضاهای مختلف برای دسته‌بندی محصولات، همچون لباس‌های ورزشی، تجهیزات تمرینی، و لوازم جانبی، به مشتریان امکان می‌دهد تا با آسانی به دنبال نیازهای خود بگردند. در کل، طراحی داخلی فروشگاه لوازم ورزشی باعث ایجاد یک فضای دلپذیر و جذاب می‌شود که مشتریان را به خود جلب کرده و تجربه خرید ممتازی را فراهم می‌کند. همچنین برای طراحی داخلی فروشگاه لوازم ورزشی می توانید با آرین پاراکس در ارتباط باشید.

تماس با ما

 

نمونه طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

فروشگاهی که امروز با طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی آن آشنا می شوید، عرضه کننده لوازم و پوشاک ورزشی برای افراد 4 الی 14 سال می باشد. این فروشگاه به هدف رفع نیازهای رو به رشد کودکان پیش دبستانی و دبستانی که طرفدار ورزش هستند. وقتی پروژه طراحی و دکوراسیون مغازه را به یک شرکت سپردند، شرکت کار خود را با آنالیز احتمالات اقتصادی، اجرایی و استراتژیک پروژه شروع کرد.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

طراحی فروشگاه ورزشی مدرن

پس از این مرحله، شروع به ساخت کانسپت جدیدی برای طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی کردند که از الگوهای یکنواخت و خسته کننده بازار که همیشه استفاده شده بسیار متفاوت بود. هدف از این کار، ایجاد فضایی بود که برای ورزشکاران جوان و والدین آن ها کاملا منحصر به فرد باشد. ایده این کانسپت جدید از نیاز نوجوانان به مکانی که بتوانند در آن به راحتی علاقه و هیجان خود برای بازی را ابراز کرده و به ورزش های محبوب خود بپردازند، نشأت گرفت.

طی یک آنالیز بر اطلاعات جامعه شناختی و بازار، به یک الگوی بسیار خلاقانه دست پیدا کردند که نتیجه ادغام یک فروشگاه فیزیکی و فروشگاه آنلاین می باشد. هویت قدرتمند و تعیین کننده، و تِمی که در بخش های مختلف اجرا شده، این مغازه را به مکانی بسیار تاثیرگذار تبدیل کرده. از دمِ درِ ورودی، یک مسیر مرکزی به چشم می خورد که همه تمرکز آن روی یک درخت چندرسانه ای می باشد. این درخت، قطب اصلی فروشگاه است.

مطالب مرتبط : طراحی داخلی مغازه کفش فروشی

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

هردو طرف این مسیر، دقیقا به یک شکل طراحی شده و بخاطر رنگارنگ بودن و پرانرژی بودنشان در خاطر هر بیننده ای می مانند. روح منشوری و رنگ های سبز و قرمز-بنفش، از خصوصیات مشترک هردو طرف این مسیر محسوب شده که به اتاق های پرو مشتریان جوان منتهی می شوند. ویژگی بعدی این فضاها، دیوارهای ویدئویی تورفته ای است که به محض ورود به فروشگاه قابل رویت هستند.

این دیوارها از 16 مانیتور مجزا تشکیل شده که هم قابلیت پخش تصاویر مستقل را دارند، هم قابلیت تشکیل یک صفحه بزرگ با برای پخش یک تصویر. این اجسام رنگی و متحرک، از سقف هم بالاتر رفته و تاثیر به سزایی در ایجاد یک پس زمینه خوش منظره دارند، پس زمینه ای عمدا به سبک شهری طراحی شده.

در طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی ما تقسیم بندی فروشگاه، براساس جنسیت و رده سنی انجام شده. تعدادی از گوشه های کوچک مغازه هم به چهار برند معروف تعلق گرفته.

این نوشته را از دست ندهید : دکوراسیون فروشگاه کیف و کفش

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

استفاده از جزیره در فروشگاه ورزشی

از دیدگاه معماری و طراحی ، این طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی پر از پویایی و تحرک است، پر از رنگ های روشن و اَشکال غیرعادی به شدت جذاب است و برای هدف خاصی طراحی شده. ابزار مهمی برای برقراری ارتباط احساسی در این محیط تعبیه شده و نه فقط ابزار چندرسانه ای مثل مانیتورهایی که برای مشخص کردن هر برند و بخش روی دیوارهای تورفته نصب شده اند، بلکه ابزار بتنی مانند جزیره های متعدد هم دیده می شود.

این جزیره ها یادآور شکل تجهیزات ورزشی هستند مثل اسکیت بورد یا تخته موج نوردی که با چوب لباسی های فلزی و چوب های لاک الکلی فروشگاه تناقض دارند. بخشی از کفپوش ها چوبی بوده و شکل عجیب و غریبی دارند. ظاهر آن ها به وضوح نماد پارکت باشگاه های بسکتبال می باشد. بخش دیگر کفپوش ها هم از رزین ساخته شده که یادآور “خیابان” است. روی سقف، چند ردیف لامپ نواری به شکل مسیر دویدن ورزشکارها طراحی و نصب شده.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

متریال مورد استفاده در فروشگاه

همه اثاثیه و مبلمان به صورت سفارشی ساخته شده و از اشکال و تناقضات عجیبی برخوردار هستند. جنس آن ها نیز از چوب و فلز است. روح این پروژه، نورپردازی فروشگاه است که با مطالعه و تحقیقات بسیار انجام شده. نورپردازی این محیط با ترکیب چراغ های RGB و سیستم DALI، طراحی شده که می تواند هرگونه سناریو در اجرای مانیتورهای مختلف یا سناریوهای برنامه ریزی شده را کنترل کرده و توسط خود مشتری قابل مدیریت است.

دو سناریوی اصلی از قبل شناسایی و تعریف شده که به نوع مصرف کننده اش بستگی دارد. سناریوی اول، حضور والدین در فروشگاه است که معمولا در ساعات صبح اتفاق می افتد. در این مواقع نور مغازه بسیار لطیف و نامحسوس خواهد بود.

سناریوی دوم حضور کودکان و نوجوانان است که عصرها و آخر هفته ها اتفاق می افتد. در این مواقع، همه عناصر بصری اعم از نور و رنگ و ویدئو، شدت و هیجان بیشتری پیدا می کنند.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

نورپردازی

در این طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی در چند نقطه فروشگاه، نورپردازی متمرکزی انجام شده. در بخش هایی که محل نمایش هستند هم از نوارهای LED استفاده شده تا افکت سایه به وجود بیاید. شرکت طراح، این پروژه را با نظریه های “بازاریابی و دانش ارتباطات” پیش برده و به سرانجام رسانده.

این نظریات و تجربه در زمینه چندرسانه ای، از ویژگی های اصلی کارِ این شرکت به شمار میرود. در این فروشگاه به مشتریانی که بعد از سال 2000 به دنیا آمده اند، بیشترین ارتباط و امکان تعامل با تکنولوژی های چندرسانه ای ارائه می شود. این مشتریان جوان به محض ورود به مغازه با درختی پر از تبلت و مانیتور مواجه می شوند که محصولات موجود و محصولات حراجی را نمایش می دهند.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

ظراحی 3d مغازه

برای این افراد امکان برقراری ارتباط مستقیم با پشتیبانی فروشگاه و ثبت نام برای کسب تجربه ای لذتبخش از خرید هم وجود دارد. وقتی محصول مورد نظر خود را انتخاب و محل آن را پیدا کنند، طبق راهنمایی های همان تبلت پیش می روند و محل مورد نظر را در فروشگاه پیدا می کنند، مثل یک موتور جستجوگر واقعی. ویدئوهای توتِم فقط به هدف برقراری ارتباط در نظر گرفته نشدند، بلکه ابزاری برای افزایش کیفیت خرید هم به شمار می روند.

با این آینه های مجازی می توان، تجربه ای جذاب و فراموش نشدنی خلق کرد. در این دستگاه ها، مجموعه ای از پوشش 3D وجود دارد که از این آینه های ویدئویی برای واقعی نشان دادن محصولات استفاده می کنند. کاربر می تواند با یک کلیک، خودش را در محصول مورد نظر ببیند، یا مدل و رنگ آن را عوض کند. این پوشش های سه بُعدی هم در فروشگاه نمایش داده می شوند.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

تجربه خرید از این فروشگاه با این طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی را میتوان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت، و یا این خرید فیزیکی را به خرید آنلاین از سایت فروشگاه متصل و ادغام کرد. این فروشگاه خودش را تنها مکانی برای خرید و بازی نمی داند، بلکه مکانی برای ملاقات و برقراری ارتباط بین کودکان می داند. جایی که بچه ها می توانند درباره وضعیت و احساسات خود صحبت کنند.

این فروشگاه مخصوص نیازهای مشتری طراحی شده، مکانی است که هر خریدی را برای مشتری خود به تجربه ای به یاد ماندنی و متفاوت تبدیل می کند. هدف اصلی از راه اندازی چنین فروشگاهی، نه عرضه و فروش محصولات، بلکه برگزاری مراسم و مناسبات مختلف بوده.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ
پیامتان را بنویسید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت مهندسی آرین پاراکس می باشد.